Alla inlägg den 12 december 2008

Av Ella - 12 december 2008 20:41

Hej alla bloggisar!!! :D


Om ni undrar vad jag menar med att jag blogg pausar så menar jag att det blir färre inlägg nu en period.För det är mycket att göra inför jul och så ;) .



Lucia

Jag gick upp kl:6 och gorde mig i ordning.Det var den 12 December och vi skulle ha lucia i skolan.Det är bara 9:or som brukar vara med i lucia tåget.Men i år fick 6:orna också vara med ;) .Vi hade övat in alla julsånger några veckor innan det var dags.Förstsa "träningen lät det nåt i den här stilen:NEJJ 6:ORNA får inte va´ra med.Vi fick inte vara med i 6:an.....Men dom senatse gångerna har det låtit mer och mer såhär:ÅÅÅÅÅÅÅ VAD SÖTA DOM ÄR.VA GULLIGA DOM ÄR.VAD FINT DOM SJUNGER.Det käns som kinderna fortfarande är röda :) .Det var bara jag,Elin,Lina,Rebecca och janna som var med från 6:an .Joanna var Pepparkaka och vi andra var tomtenissar.

 Vi hade övat några gånger på sångerna och så hade vi övat på hur vi skulle gå.


kl var halv 9 nu och det var mörkt i alla koridorer.Hela högstadiet var samlade i den stora koridoren där alla skåpen är........Sankta lucia.........Tipp tapp...Jingel bell rock...Tomten jag vill ha en riktig jul...När det lider mot jul...Tänd ett ljus... Sen var det ju pepparkaks sången.Jag och tittade mot Lina och Rebecca som satt mitt emot oss snättbakom luciannär vi reste oss upp.Joanna hade kommit oh stält sig brevid mig och Elin...Vi komma vi komma från pepparkae land...........Vi ... fem 6:or sjöng för HELA HÖGSTADIET!!!!!!SJÄLVA!!!!Det var jätte pirrigt men det var jätte kul också!!!:D :D :D :D !!!Vi hade på oss tomte nisse kläderna hela dan ;) .Vi fick massa beröm hela dagen at vi var så modiga att sjunga själva.Vi hade trä slöjd sista lektionen.Våran trädslöjdslärare komm fram till mig och sa att hon tyckte jag var jätte duktig och att jag sjöng jätte bra.Hahaha dte är ju alltid kul att få så mycket beröm som vi fick den dagen :P :D .


Puss å kram glatt majbarn!!! :D


P.S Bild på den söta tomte nissan kommer snart ;) .



 


Presentation

Omröstning

Varför läser du majbarns blogg?
 den är rolig att läsa :)
  Jag brukar inte läsa den men ska kanske börga göra det :)
 Det har blivit en dela av vad jag gör när jag sitter vid datorn :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards