Direktlänk till inlägg 26 oktober 2008

Hemma från dalarna med en liten filur:)

Av Ella - 26 oktober 2008 21:48

Hej hej alla bloggare!!!
 
Nu är jag hemma från Dalarna. För vi var ju där under helgen.


jag,Pierre,Sofia och mamma åkte till Dalarna i fredags. Jag och Sofia kollade på dvd under nästan hela resan. Resan tog cirka 3 timmar. Och när bilen äntligen stannade var vi framme..... vid en korvkiosk???
Det visade sig att dom vuxna tyckte att den efter längtade kiss pausen skulle utföras. Och sen visade det sig att Pierre inte hade ätit någon lunch.
Han beställde en specialare (tummbröd rulle med korv & mos).
Mamma tog en kaffe och jag och Sofia tog lökringar och en drika.
Efter allt kissande och ätande fortsatte vi. När vi rullade in på gården fick vi ett varmt välkommade av både hund och hästar. När vi kom in "fann" vi Bullen,Erika,Gustav och lilla Arvid. Vi gick nästan på en gång in till dom små kissarna. Dom var jätte söta. Vi myste och myste till det var dags för middagen. Det blev skaldjur till dom vuxna och hamburgare till barnen. Det var jätte "gött" haha. Efter maten gick jag och Sofia ut för att helsa på hästarna. Men det hade blivit jätte mörkt men man kunde skymta hästarna lite. Sen kom Gustav ut med en ficklampa. Jag och Sofia sprang och gömde oss. Han hittade oss till slut.mihi:) .Nästda dag (lördag)Åkte jag,Sofia och Pierre In till det så kallade "centrum".Som visade sig vare Ica en målar butik och en spelbod.Jag och Sofia Köpte lördags godis.Jag köpte nötter och en liten choklad kaka:) .När vi komm hem så gick jag nästan direkt in till katterna.När dom tre "tamaste" missarna hade somnat i mitt knä komm mamma och frågade om jag ville följa med ut på en prommenad.Och jag kände att jag behövde få sträcka på  bena lite.Vi Gick runt lite i grannskapet.Gustav körde på sin mini fyrhjuling,Arvid satt i vagnen som mamma Erika drog Mamma och pierre gick en bit bakom oss och pratade hemlisar(jag tror dom pratade om julklapparXDXD) Mihi.Jag och Sofia "lekte kul och hade spring tävlingar.Sofia vann nästan alla Bara för hon har ju mycket längre ben än vad jag har.Sen Fick ju jag och Sofia rida på världens snällaste häst.Lisa.Jag både Travade och galoperade.Fast jag bara ridit två gånger tidigare och det var typ på skansen.Haha:D Jag var jätte "stolt".hahahahaha!!!XDXD. Senare Skusade vi Sofia till tåg staionen.För hon skulle tävla hemma i stockholm tidigt nästa morgon.(lycka till:) )Nästa dag Gorde vi inte mycket.Vi gick upp VRED TILLBAKA klockan till vinter tid.Sen åt vi frukost.Tittad på Bamse (hihiXD).Eller det var väl mäst Gustav och Arvid som tittade på det.Men sen ville Gustav gå och visa mig sina höns.Som han fött upp själv.(dukitg "liten" kille :D)Så vi tog en liten titt på hänsen och sen tittade vi lite på hästarna :) .Sen gick jag in och myste med kissarna.Sen är det ju så att det är Erikas födelse dag i dag.Grattis

Sen Tog vi vår lilla kisse med i bilen(i en "korg")Men det blev inte mandel.Utan en grå vit prickig.Som hette Prickis.Men vi funderar att döpa om han;)Men nu e vi hemma med lilla "killen" och han värkar trivas riktigt bra.Även fast att vår lilla lägen het är som en helt ny värld för han.(han e ju bara bebisen)Nej men nu ska jag nog gå och titta om det fins något roligt på "tv-aparaten"haha:D.


puss å kram majbarn:)

Dagens ord:Kisse


Bilder kommer på missen och dalarna + några hästar kanske.

god natt<3

 
 
Ingen bild

Storsyrran

27 oktober 2008 13:32

Visst var det kul i dalarna:) Och ja skyll på att jag vann för att jag har längre ben;P
Vad roligt att ni valde Prickis istället, han var ju mysigare.

 
Ingen bild

majbarn

28 oktober 2008 13:12

hahahaha det gorde du vist det:)och vi sitter nu och bloggar tillsammans .kissen asså men vi vet ej vad han ska hetea.klurit hmmh????puss å kram majbarn

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ella - 5 april 2009 13:17

Heeeej!!!!!!!!!!!!!!! Fett längesen jag skrev nu.men besökarna hänger kvar :) tack!!!  <33333333333333333333333 men jag har en ny blogg nu. på blogg.se hahaha kmr not säga vad den heter  men ni kan få ngr ledtrådar ;) :)   Jag älskar ju sparv ar o...

Av Ella - 4 mars 2009 16:25

Heej hej!!!Jag var ovanligt seg i morsse (ler hure stavas :P) .vet inte varför men jag var bara det.Inte för att jag är nån speciell höjdare för att komma upp ur sängen på mårnarna.Skippade frukosten och tog bara ett glas mjölk.och det skulle jag kan...

Av Ella - 3 mars 2009 16:22

Heeeej skriver inte så bra idag "/ och kmr inte kunna skriva så mycket . Stukade handen på jumpan i dag :( . Det gör SSSSSKIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT ont!!!!!!!!    haha men annars hare gått bra i skoooolan :d . Ska gå och plugga lite tyska nu så ses sena...

Av Ella - 2 mars 2009 16:25

Heeeeej!!!   I dag vare skolan igen då :( . Men måndagar är rätt okej :) Vi har bara rooliga lektioner då . exp SO idag var båda våra mentorer sjuka.Och våran ena mentor är SO lärare också.Så efter som hon var sjuk så hade vi en vikarie :) .Fast den ...

Av Ella - 28 februari 2009 23:36

TACK FÖR KOMMENTAREN MOSTERN MIN!!!!!! <33333         !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ÄLSKAR ALLA ER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ...

Presentation

Omröstning

Varför läser du majbarns blogg?
 den är rolig att läsa :)
  Jag brukar inte läsa den men ska kanske börga göra det :)
 Det har blivit en dela av vad jag gör när jag sitter vid datorn :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards